martes, 21 de junio de 2011

Entrevista: 16 - Cecilia Siliato Robles

La sonrisa eterna del equipo,.. una jugadora esencial para la dinámica de grupo,.. sin ella todo sería más aburrido,.. no habría tanta alegría,.. es una jugadora que crea muy buen ambiente, que fortalece el grupo, que aglutina los diferentes grupos que hay en todos los equipos,.. es como un nexo de unión,.. su compromiso con el equipo y con el club es muy alto y eso siempre es de agradecer,.. espero que siga muchos años jugando porque es el alma alegre de la fiesta,.. no pierdas nunca esa sonrisa "2 pistolas",.. hoy hablamos con CECILIA SILIATO ROBLES.
1) ¿Cuál es tu primer recuerdo en el C.B. Oliva?
Recorde moltes coses la veritat,, quan vaig parlar per primera vegada en Glòria… em vaig atemoritzar un poc (tenia un poc de mala llet jajaja) – tu eres la cosina de javi? – si! – ai qina por vale vale encantà… jajjaja; a més també recorde els entrenes en Miralles xillant i burlant-se de tot… ho passaven molt bé,..
2) ¿Cómo y por que comenzaste a jugar a baloncesto?
Vaig començar perquè volia apuntar-me a fer algun esport ja que havia provat la natació un any abans i no m’havia convençut molt… volia provar alguna cosa nova i ens apuntàrem jo i la meua germana (ella no durà ni dos dies)
3) ¿En que posición juegas y que número llevas? ¿Siempre ha sido igual?
Jugue de pívot i porte el número 8. El porte des d’alevins (crec) quan vam formar l’equip de xiques i abans portava altres però la veritat és que no els donava molta importancia.
4) Tu ídolo en el baloncesto.
Buff,, la veritat és que no tinc molts ídols, no seguixc molt el básquet per televisió. L’únic jugador que he vist i m’ha agradat molt és Rudy Fernández.
5) ¿Quién es la persona que más ha influido en ti como jugadora? ¿en que sentido?
Bueno, no sé, crec que la gran majoria de les persones en qui he estat en el “món del básquet” han influit en mi, des de jugadors, entrenadors, o simplement persones que t’animen cada dia.
6) Una anécdota de tu etapa como jugadora.
En un partit, estàvem en els tirs lliures i jo estava preparada al rebot i no se m’ocurreix altra cosa que tirar-me un rot… la cara qe se li va qedar a la de l’altre equip que estava al meu costat.. no té preu! jjajaja
7) Un momento, como jugadora, que recuerdes con especial cariño.
La veritat és que és difícil escollir un sol moment, són molts els moments que he passat amb aquest esport. Però, crec que si hauria de dir un, diria quan en un 3x3 a Pego em vaig lesionar i les meues companyeres guanyaren el torneig i em regalaren la copa, em va agradar molt.
8) Tu peor momento como jugadora de baloncesto.
He tingut molts moments roïns i és difícil escollir un, des de lessions fins a males temporades.
9) ¿Quién es la mejor jugadora con la que hayas jugado en todos estos años?
La veritat és que he estat al costat de jugadores moooolt bones, per exemple: Irene Garí va jugar amb nosaltres 2 temporades (crec) però crec que no vam poder arribar a disfrutar al complet del seu básquet ja que de seguida va començar a ser seleccionada per altres equips. Actualment crec que la millor jugadora és Maria Mascarell (quan vol), encara que Patri és molt bona jugadora també i, a més, hi ha moltes altres que no es queden arrere.
10) ¿Quién es la compañera con la que mejor te hayas llevado o te llevas?
Qué complicat contestar! Una de les coses que més m’agrada del meu equip és que ens portem molt bé totes, hi ha molt bon rollo i això m’encanta. Però, obviament, hi ha persones amb qui tens més relació, nosee…. Jo diria marina llopis, maria mascarell… però la veritat es que no em puc queixar ja que em duc molt bé en totes.
11) Una jugadora que te haya sorprendido muy positivamente.
Marina Llopis, l’any passat i este em sorprèn contínuament… Crec que està millorant molt, sobre tot en la defensa. És molt important a l’hora de defendre i sobre tot en agarrar rebots.
12) ¿Te gustaría parecerte en algo a alguna compañera?
Buff,, jo agarraria qualitats de totes, formaríem una jugadora més que perfecta. De Glòria m’agradaria pareixer-me en les seues ganes i la seua intensitat que mai falta, Maria Mascarell la seua velocitat i calitat de joc, no sé podria dir qualitats molt positives de totes.
13) ¿Cuál ha sido tu mejor partido? ¿Y el peor?
Home, la veritat és que bons partits no he fet molts, possiblement siga contra el Dénia el dia después d’una boda o en Bellreguard. El pijor, no sé la veritat és que esta temporada, sobre tot els últims partits, estic jugant prou malament.
14) ¿Quién es la persona que más ha confiado en ti, tanto en los buenos momentos como en los malos?
Crec que moltes persones han confiat en mi però, per exemple, Toni Boigues sempre està ahí per animar-me després d’un mal partit. I les meues companyeres també m’ajuden i m’animen moltes vegades quan em fa falta.
15) ¿Cuál es el rival con el que te motivas más en el campo?
L’any passat no sé què hauria contestat, però este, sense dubte, el Akra Leuka. Crec que después de vore que podíem guanyar-les, totes les jugadores em tingut una motivació extra contra aquest equip.
16) La persona que más has visto trabajar por mejorar, que más horas le dedicaba (de este club).
Potser Glòria, de jugadores i si parlem d’entrenadors, crec que seria Oscar.
17) ¿Quiénes han sido tus entrenadores? ¿Qué te ha aportado cada uno de ellos?
Els meus entrenadors han sigut:
S. Miralles: em va aportar que el básquet era molt més divertit del que pareixia.
Juan Carlos: em va aportar moltes coses, crec que una de les més importants és el companyerisme.
Óscar Roca: buff,, la veritat és que, com a entrenador, és el que més m’ha aportat ja que l’he tingut més anys i quan era més major. Óscar m’ha trasmés un poc el seu sentiment cap al básquet (que és molt fort) i, no sé, crec que dia a dia em va ensenyant moltes coses importants.
18) ¿Te arrepientes de algo de lo que has hecho como jugadora?
Home no sé, crec que prou coses, una persona no pot estar satisfeta de tot el que ha fet… Però ara no sabria què dir.
19) El año pasado el club nombro deportista del año a todo tu equipo ¿Qué significo para ti ese reconocimiento?
Realment crec que ens ho mereixíem ja que crec que sóm l’equip del club que més lluny ha arribat. Em va agradar molt, i crec que ens va unir més encara com a companyeres.
20) ¿Qué tiene de especial este equipo? ¿Qué cualidades tiene y que valores representa?
Este equip és mooolt especial per a mi. Ja portem prou anys juntes i m’encanta perquè ens portem molt bé i hi ha molt bon rollo entre totes. Crec que és un equip prou bo, clarament podria ser millor si ens esforçàrem un poc més dia a dia, però crec que tenim jugadores molt bones i amb moltes coses per desenvolupar. D’altra banda, crec que ha sigut una forma de continuar el básquet femení ja que potser la formació d’aquest equip, fa uns quants anys, haja propiciat a la formació dels altres (alevins i infantils)
21) ¿Qué recuerdos tienes del nacimiento de este equipo hace ya 6 temporadas? ¿pensabas llegar donde lo habéis hecho?
Home per supost recorde a TOTES les jugadores que han passat per este equip que per unes o altres circumstàncies se’n han hagut d’anar. No creia que arribaríem on hem arribat però crec que des d’un principi he sabut que teníem jugadores molt bones.
22) Antes que vosotras hubo un equipo femenino ¿Qué conocéis de ellas y que significado tiene para vosotras?
Crec que elles són les que tenen el mèrit de veritat ja que van introduir en el básquet d’Oliva el primer equip femení i la veritat és que les admire molt. Conec a totes o quasi totes però a algunes més que altres ja que venen més seguit a entrenar amb nosaltres (per exemple; Teresa, Tere, Paula…).
23) Tras vuestros pasos hay un equipo infantil y uno alevín femeninos para los que sois el espejo donde mirarse ¿Qué legado te gustaría dejarles?
Crec que haurien de donar el màxim cada dia, ja que si no ho fan, se’n penediran. A més, també dir que intenten portar sempre bon rollo entre elles ja que això és fonamental per a un equip; encara que a mi sempre m’han dit que dins la pista sols hi ha companyeres, no amigues ni enemigues però trobe que és un aspecte important.
24) ¿En que aspectos debería de mejorar el CLUB a tu entender?
Crec que el club a dia de hui està molt bé.
25) ¿Qué aspiraciones tienes como jugadora de este club? ¿Cuál es tu objetivo a corto y largo plazo?
Per ara jugar i disfrutar de cada victòria amb el meu equip, més tart ja vorem…
26) ¿Qué te ha aportado el baloncesto a tu vida? ¿Cuáles crees que deben ser los valores que debe de transmitir el baloncesto?
El bàsquet m’ha aportat molts valors com són el companyerisme, noves amistats, i també ganes de fer més esport. També m’ajuda a oblidar-me de tots els problemas del dia a dia i crec que totes aquestes coses són molt importants i hauria de passar-li a tots aquells que hi practiquen aquest esport.
27) Algún consejo para las nuevas generaciones.
Que disfruten d’aquest esport tant o més que jo ho he fet i continue fent-ho. Que aprofiten cada moment amb el bàsquet perquè encara que parega insignificant són moments que mai s’obliden.
28) Te han puesto muchos apodos,.. “risitas”, “2 pistolas”,.. y alguno más,.. ¿Qué significado tiene cada uno?
Risitas crec que és evident perquè m’ho van posar,, diuen que sempre m’estic rient i passant-ho bé i la veritat és que no s’enganyen, m’agrada disfrutar cada moment amb les meues companyeres i passar-ho bé.
2 pistolas,, això em va costar d’entendre però finalment vaig saber que era perquè tots els balons que em passaven els tirava a canasta encara que no en feia quasi ninguna.. jajaja
29) Dicen que hablas por los codos ¿es por que comes lengua los días de entrene o es para compensar lo poco que hablan algunas?
De vegades em sent obligada a parlar,, si estic en alguna poc xarraora com Olaya o Maria Mascarell pense,, açò s’ha de compensar d’alguna forma,, no m’agraden els silencis incòmodes. Però… també he menjat llengua algunes vegades i, per cert està molt bona! jajaja
30) Otras aficiones a parte del baloncesto.
M’agrada escoltar música, ixir en els amics, patinar, anar en bici, nadar, prendre el sol.. lo típic…
31) Tu libro y película favoritos.
La veritat és que no llig molt,, però em va agradar molt “L’infern de Marta” i pel·lícula.. “Perdona si te llamo amor”
32) Se habla maravillas de la parrillada argentina que hizo tu padre un día para el equipo ¿Para cuando la siguiente? La ONU recomienda comer insectos y abandonar la carne ¿Qué piensas al respecto?
Ja es vorà el dia de la següent parrillà, però… no es feu il·lusioons..! jajaja a més açò es diu per privat que voldrà apuntar-se massa gent! Respecte al que diu la ONU, ho sent però jo continuaré menjar carn,,
33) ¿Qué proyectos tienes para el futuro?
Per ara estudiar i passar-ho bé…
34) ¿Las mujeres deben abrirse paso a puñetazos en esta sociedad? ¿A que es debido?
Crec que abans era molt pijor,, però continua haguent masclisme en la societat. Crec que hi ha moltes raons,, però la raó per la que va començar crec que va ser religiosa (Adan i Eva etc…)
35) ¿Qué es lo que más valoras en las personas?
Que no diga mentires, que siga simpàtica i que es puga confiar en ella
36) Un personaje histórico (fuera del baloncesto) al que te gustaría haber conocido. ¿Por qué?
La veritat és que no he tingut ningun gran ídolo.
37) Quedan 3 segundos de posesión, perdemos de 2 ¿pides el balón para jugarte el triple o se la pasas a la compañera que esta sola en la esquina para tirar?
Per lògica hauria de passar-li-la a la meua companyera, però de vegades per els nervis me’l tiraria.
38) Esta la filosofía “jugones” de Oscar,.. esta la filosofía “currantes” de Fran Soria y Toni Boigues,.. esta la filosofía de “corre-corre, pasa-pasa, bota-bota, tira-tira” de Miralles. ¿Con cual te identificas más? ¿Por qué?
No sé, jo crec que faria una combinació de les tres teories,, de vegades és millor un poc de cada…
39) ¿Algún secreto inconfesable del baloncesto?
Mmm no en tinc ningun,, però si el tinguera… és un secret, no?
40) Algo que quieras decir y dejar para la posteridad:
Res, sols que disfruten del meravellós món del básquet.

1 comentario:

  1. Una puntualització, va haver un equip femení als inicis del Club, fa vint-i-cinc anys; per tant l'equip de Tere, Paula, Amparo...no va ser el primer. Això si va ser el que, després de molts anys, va tornar el bàsquet femení al Club i a Oliva; mantenint-se moltíssims anys juntes i sent un ejemple per a tots.

    ResponderEliminar